سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در مورد بازاریابی محتوایی (بخش چهارم)

کارایی وب سایت

خیلی مهم است که شما سایت های رقبایتان را بررسی کنید. به همان اندازه ، بررسی سایت خودتان اهمیت دارد. احتمالا شما زمان زیادی را برای بررسی سایت خود صرف نمی کنید. اگر اینطور است بگویم که شما یک فرصت بزرگ را برای درک چگونگی معرفی نام تجاری خود به مشتریان بالقوه از دست خواهید داد.

از تمرین قبلی که 3 رقیب برترتان را در کلمات کلیدی بررسی می کردید استفاده کنید. نیم ساعت را روی هر کدام از سایت ها صرف کنید و موارد زیر را یادداشت کنید.

·         چقدر طول کشید تا هر کدام لود شوند؟ شرایط بهینه سازی سایت برای هر کدام تا چه حد رعایت شده است؟ می توانید از ابزار gtmetrix استفاده کنید.

·         راهنمای صفحات در بالای صفحه چگونه هستند؟

·         یک هدف را در نظر بگیرید . مثل ارتباط با فروشنده . چقدر این کار راحت بود ؟ چند تا کلیک طلب می کرد؟

·         چه پیشنهاداتی ارائه می کردند که تو در سایتت نداشتی؟

·         چه پیشنهاداتی ارائه می کردند که تو هم داشتی؟

·         قیمت هایشان بیشتر از تو بود یا کمتر؟

·         از چه نوع لحنی برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده می کردند؟

·         به جز صفحات محصول ، دیگر چه محتوایی داشتند؟

زمانی که کارتان با بررسی سایت های رقبا به پایان رسید ، این سوال ها را برای سایت خودتان پاسخ دهید. پاسخ ها را فقط بر اساس انتظارتتان پر نکنید . زمانی اختصاص دهید و سایتتان را با یک جفت چشم تازه بررسی کنید. یادداشت کنید که برای هر سایت چه چیز هایی پیدا کردید؟

حالا که این تمرین ها را انجام دادید ، یک دید کلی از جایگاهتان در مقابل رقبایتان دارید. با ترکیب این آمار با KPI ها و بینشی که از مخاطبانتان با پرسونا نویسی به دست آوریده اید می توانید اطلاعات خوبی را برای یک بازاریابی خوب بدست آورید.

"بسیاری از اوقات احساس ترس و وحشت است که بهانه ما برای عالی نبودن می شود. " Scott stratten

https://vistaapp.ir/سئو-سایت-در-کرج/

 به عنوان مثال اگر می دانید که بخش عمده ای از مخاطبانتان ، اخبار را از شبکه های اجتماعی شان دنبال می کنند و از طرفی رقیب هایتان در اینستاگرام یا لیکدین عملکرد بهتری نسبت به شما دارند ، شما هم باید شرایط را برای حضور خود در آن شبکه های اجتماعی فراهم کنید. اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل در فضای وب هستید ، مسیر مشتری برای خرید را در سایت های رقبا بررسی کنید و سایت خود را هم چک کنید. این طوری یک موضوع جدید پیدا می کنید که روش کار کنید. آیا درحال تلاش برای شناخته شدن در حوزه ی به خصوصی هستید ؟ به این توجه کنید که هر چند وقت یک بار در مورد یک موضوع در شبکه های اجتماعی یا سایت خودتان مطلب می نویسید.

در نظر داشته باشید که این کار ها برای تقلید از رقبایتان نیست . بلکه برای الهام گیری درست از یک جایگاه بهتر است. در مورد درک بهتر در مورد کارهایی است که اگر آن ها انجام می دادند بهتر می بود. و اینکه راه هایی یافتن برای از بین بردن این شرایط و شروع به ارائه محتوای مناسب مربوط به حوزه خاص خود در زمینه فعالیت خود.