سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در مورد بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی بسیار مهم است. این فرضی است که می خواهیم با آن شروع کنیم. 

بگذارید با شاخص های اصلی عملکرد شرئع کنیم . یا همون KPI ها . این ها عناصر مهمی هستند. انجام این کار بدون KPI  مثل پرواز کورکورانه است. شما احتمالا از این ها در کسب و کارتون استفاده کردین. اما خیلی ها هستند که مستقیما وارد محتوا نویسی می شوند ، بدون اینکه kpi را در نظر بگیرند. به همین دلیل هم هست که تلاش هایشان بی جواب خواهد ماند. 

یک kpi خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد : 

  • ساده باشد
  • مرتبط باشد
  • به موقع باشد
  • مفید باشد

حالا KPI یعنی چه ؟ یک عدد است که میزان موفقیت یک هدف را تعیین می کند . یا به عملکرد آن امتیاز می دهد. برای مثال اگر بخواهید مردم فرم تماس با ما شرکت شما را پر کنند ، تعداد فرم های پر شده ، در یک بازه زمانی ، میزان KPi شما را مشخص می کند.

مرتب کردن KPI ها ، به ترتیب اهمیت می تواند کار بسیار سختی باشد.

برای تمرین ، می توانید 5 تا از مهمترین ها را بنویسید. و جلوی آن ها هدفی که در نظر دارید به آن برسید را بنویسید. اساسا شما دارید اعداف کسب و کارتان را مشخص می کنید ، پس می توانید میزان موفقیت تان را هم اندازه بگیرید. آپشن های زیادی وجود دارد ، این تمرین به شما کمک می کند تا مهمترین هایشان را استخراج کرده و روی آن مانور بیشتری بدهید.

تمرین : 5 هدف کوتاه مدت خود را بنویسید .

5 هدف بلند مدت خود را هم بنویسید. 

10 رفتاری که شما می خواهید کاربرانتان بعد از مطالعه محتوا انجام دهند را بنویسید. مثلا : ثبت درخواست برای کسب اطلاعات بیشتر.

حالا رفتار هایی را که بر خلاف اهدافتان هستند را مشخص کنید. آیا آن ها مرتبط با یک هدف هستند ؟ اگر آره نگه دارید. اگر نه ، بندازیدش بیرون.

کدام رفتار بیشترین ارتباط را با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت دارد؟ 3 تا 5 تا از آن ها را انتخاب کنید و بنویسید. چهر اصل kpi ها را یادتان باشد. (ساده ، مرتبط ، به موقع و مفید باشد )

بخش سخت تمام شد. حالا کاری که شما باید انجام دهید این است که کار هایی که باعث انجام آ« کار می شود را شناسایی کنید. و آن ها را بنویسید. مثلا : کاربر شدن --> ثبت نام در سایت

این ها کار هایی است که شما باید برای سئو سایتتان انجام دهید. چون سئو ارتباط مستقیم با بازاریابی محتوایی دارد. (سئو چیست ؟ برای اینکه بدانید سئو چه معنی و مفهومی داره پیشنهاد می کنم مقاله "سئو سایت" رو مطالعه کنید.

با یک بازاریابی حساب شده ، می توانید پروژه سئو بگیرید و این هزینه ها و قیمت سئو سایت که الان میگیرند. می توانید درامد خوبی کسب کنید.